HALÓ, TADY ČISTIČKA duben 14

ROZHODL JSEM SE vyhovět naléhání nesčetných čtenářů Tvaru, kteří si rubrikou Haló, tady čistička čistili své růžové rockerské brýle. Zkrátka a konkrétně jde o pana R. z Kadaně a paní D. z Opavy.

LITERATURA NAŠICH DNŮ je samá pruda a seriosnost.„Neonaturalistická syrovost … obohacená o prvky fantaskna, hororu a krimi, je nyní utlumena ve prospěch větší střízlivosti a civilnosti. Vypjatost ustupuje každodennosti,“ napsal v jakési recensi kritik Zdeněk Brodek. A to ještě s frapantně úlevným vydechnutím! Zatímco fantasie poklesla v poesii krásné fantasy na úroveň zemitých hezounů, jimž se říká vampíři, hochkunst řeší tak velká témata, že sám se divím, jací jsou ti spisovatelé empati. K tomu psát a jako Paavo Nurmi závodit sám se sebou však nestačí mít každý den odvahu. Co je nutné – každý den vypjatost!

V INTERNETOVÉ SÍTI marně hledám odpověď na otázku, zda jsme všichni vylepané brambeřice a smrci brkohulové. A co nezvím?! 1,2 milionu uživatelů kliklo na zprávu IZRAELSKÁ MODELKA UKÁZALA KRÁSNÉ POZADÍ V PLAVKÁCH. Je tam jakési parablonďaté ťululum, jehož spodní díl plavek, nejenže neodhaluje nic o jejím duchovním potenciálu, jak se na mladou talmudistku sluší, ale samo pozadí neukazuje ani vykácené stydké písky! Přitom si můžete najet na http://www.freevideo-freefoto.com/gallery.php?id=992546 a uvidíte áršloch celkem solidní baby vyšpulený tak, že se vám na palcích udělaj osmičky. Samolitr, že je to neznámý zero, ale za pár let, až vystřízlivý, z ní může bejt třetí, resp. čtvrtá Madonna. Pak jsem se dočetl, že Petra Soukupová prodala K moři 12 tisíc výtisků a to mě zvedlo ze židle tak, že jsem prorazil hlavou strop a u sousedů se musel dívat na Nikdo není dokonalý, dokud mě Lucie jako pavučinu nezametla koštětem. Považte, dvanáct tisíc knih a já měl hemzy! To je jako, když se různý fousatý androši kdysi posmívali národu, že Nedvědi vyprodali Strahov! Takže svět je all in, all inclusive, all right, jen já mám feeling nonstop amok.

(revokace textu Egregor vyžilých žižkovských bohyň)

LONI V MARIENBADU S LOULOU A ŽABŽOU

Pokud je ve filmu možné dosažení ideálu Huysmansova Naruby, totiž nabytého děje bez děje, bez nudy vývoje, je to tento opus Robbe-Griletta, který zároveň s arogancí bez lásky a bez laskavého přístupu a intelektuálského pomrkávání mrdá na vše, co není krásné,“ řekl Loula.

To se hošku pleteš, tady na mě intelektuálsky pomrkává recensent. Píše, že film rozbíjí klasicky strukturovaný narativ a fakticky jde o jeden z prvních mind-game filmů,“ kontroval Žabža.

Loula vztyčil ukazovák bříškem od sebe. „Nejsou všichni takoví, divačka České televize píše: Musím jen potvrdit to, co tu napsali jiní přede mnou. Žasnu, že takový film je hodnocen na 100 %, podle mne i 50 % je hodně, minulý týden byly odvysílány asi nejlepší filmy velikánů – režisérů (aspoň podle mne), Most přes řeku Kwai a Doktor Živago, tak takové filmy by potom musely být na 150 %. Jen stěží se to dalo zhlédnout.“

Když dočetl zvedl prostředník a s bříškem k sobě jej ukázal ve směru na Ústí nad Labem, kde tušil divačku náročných snímků.

Lituju, že tvůrci nevyužili slibnej začátek k vytvoření čistokrevnýho hororu,“ poznamenal Žabža.

Loula vypustil vzduch s gejzírem slin. „Co tu meleš za kokotiny? To ty kunde byl čistokrevnej horor, nebo lovestory, nebo, vole, cokoli. Ty si nezasloužíš žádný filmový mamlsky! Ty…!“

Já to neřek!“ bránil se Žabža.

Ale řek.“

Já to přečet!“

Ale nepřečet.“

 

~ od patriklinhart on Duben 1, 2014.

Zanechat Odpověď

 
